TRETMANI ZA KOŽU SU SJAJNI, A KOŽI I DALJE FALI NEŠTO I NIJE VAM JASNO ŠTA?

Nenaslovljeni dizajn
Važno je – nažalost, da često zaboravljamo na to – koristimo razne vrste krema, maski i kozmetičkih procedura, a stanje naše kože i dalje govori da joj nešto fali. Zašto se ovo dešava?

Greške u ishrani su sve više krive. Radimo mnogo, imamo malo vremena, pa jedemo u bekstvu birajući visoko prerađene proizvode. Našem telu su sve manje potrebni vitamini i minerali za pravilno funkcionisanje. Naravno, ishrana neće popraviti sve nesavršenosti naše kože, ali ako ide ruku pod ruku sa pravilnom negom može značajno poboljšati njeno stanje.

Pa šta da jedete da biste što duže zadržali mlad i zdrav izgled?

Vitamini “svih uzrasta”

Koži su potrebni u svakoj fazi našeg života, pa je veoma važno sastaviti dnevnu ishranu kako u našim tanjirima ne bi nedostajali oni najvažniji za njen zdrav izgled.

Provitamin A (ß karoten)

Obezbeđuje adekvatan nivo hidratacije, sprečava keratozu, podstiče regeneraciju, učvršćuje, poboljšava boju i jača zaštitu od štetnog dejstva sunčeve svetlosti, a zahvaljujući antioksidativnom dejstvu odlaže posledice starenja. Naći ćete ga, npr. u šargarepi, slatkom krompiru, paprikama, bundevama, dinjama, kajsijama, breskvama i zelenom lisnatom povrću kao što su spanać, kelj, peršun i zelena salata. Izvori vitamina A su i brokoli, puter, žumanca, losos, jegulja, sardine i plavi sir.

Još jedan karotenoid – prirodni pigment likopen – takođe je veoma jak antioksidans. Zahvaljujući njemu, koža duže zadržava svoju gustinu i mladost. Takođe jača prirodnu zaštitnu barijeru protiv UV zraka. Naći ćete ga pre svega u paradajzu, ali i u lubenici, crvenom grejpfrutu i šipku. Pošto je likopen rastvorljiv u mastima, njegova bioraspoloživost će biti veća ako ga unosimo u organizam u društvu npr. ulje ili maslinovo ulje. Naše telo će ga bolje apsorbovati u prerađenom obliku, npr. u obliku sosa ili supe sa dodatkom maslinovog ulja, sokova i koncentrata.

Vitamin E

Naziva se i vitaminom mladosti, izbeći će stvaranje žuljeva, ubrzati zarastanje bubuljica i seboroičnog dermatitisa, ojačati krvne sudove, učiniti je elastičnijom, hidratizirati i dodatno zaštititi kožu od slobodnih radikala i oštećenja izazvanih prekomernim izlaganjem suncu. Naći ćete ga u orašastim plodovima, bademima, kukuruzu, jajima, biljnim uljima, zelenom lisnatom povrću, avokadu, heljdi, ovsenim pahuljicama i klicama žitarica. Zapamtite da se prirodni vitamin E najbolje apsorbuje za nas, pa je bolje da vodite računa o ishrani koja će vam pomoći da ga dopunite, a ne da posegnete za veštačkim suplementacijama.

Vitamin C

Poboljšava procese regeneracije kože, ubrzava zarastanje rana, čini ožiljke elastičnim, pomaže u borbi protiv strija, jača i zatvara krvne sudove, takođe ima važnu ulogu u procesu formiranja kolagena. Njegovi nedostaci mogu doprineti stvaranju akni, polomljenih kapilara i formiranju paučinastih vena. Njegovi izvori su jagode, crna ribizla, mango, kivi, pomorandže, limun, šipak, paradajz, mladi krompir, kupus i prokulica.


B vitamini

Poboljšavaju cirkulaciju, daju koži zdravu boju, štite od stvaranja neuglednih ugriza, ubrzavaju regenerativne procese, štite od štetnih spoljašnjih faktora, smanjuju umor i utiču na pravilno funkcionisanje lojnih žlezda. Da ne bi iscurile iz našeg organizma, ne zaboravite da jedete sušeno voće, banane, avokado, spanać, žitarice od celih žitarica, sireve, nemasno meso, ribu i orašaste plodove.

Vitamin K

Njegov nedostatak se često vidi u obliku pucanja sudova i modrica ispod očiju. Vitamin K je neophodan u procesu pravilnog zgrušavanja krvi, podržava stanje krvnih sudova, zahvaljujući čemu koža postaje dobro snabdevena krvlju i kiseonikom. Poboljšaćete izgled svoje kože ako vodite računa o njenom odgovarajućem nivou u telu. Na vašem meniju treba da budu: brokoli, repa, spanać, krastavci, zelena salata, avokado, krompir, jaja i mlečni proizvodi.

Zdrave masti


Takođe je veoma važno obezbediti telo nezasićenim masnim kiselinama. Zahvaljujući njima, smanjićete probleme kože povezane sa prekomernim isušivanjem. Njihova tačna količina u ishrani posebno je važna za osobe sa suvom kožom i obolelima od psorijaze.

Zato, čak i ako gubite kilograme, nemojte se odricati masti, birajte one dobre, jedite masnu morsku ribu, orašaste plodove i semenke bundeve. Umesto toga, koristite salate i laneno ulje kao dodatak salatama i salatama.

Koži su potrebni minerali

Minerali, poput vitamina, veoma su važni za telo, podržavaju rad svake njegove ćelije. Ako su na pravom nivou i naša koža će biti u dobrom stanju, a samim tim i duže zadržati mladost i lep izgled.

Bakar i gvožđe

Bakar je izuzetno važan mineral za očuvanje lepe kože, deluje antibakterijski, hrani i što je veoma važno odlaže efekte starenja. Učestvuje u procesu stvaranja i regeneracije kože, povećavajući proizvodnju kolagena i elastina. Takođe je snažan antioksidans i štiti od štetnih efekata slobodnih radikala. Njeni izvori su npr. mahunarke, orasi, heljda, žumanca, morski plodovi, pšenična zrna, susam i kakao pasulj. Pored toga, podržava apsorpciju i pravilnu upotrebu gvožđa u telu, što zauzvrat čini kožu pravilno snabdevanom krvlju i hranjenom. Međutim, njegov nedostatak dovodi do anemije, zbog čega koža postaje bledo suva i gruba. Naći ćete gvožđe, npr. u integralnim žitaricama, morskim plodovima, orašastim plodovima, susamom, semenkama bundeve, kakaou, prokulju, brokoliju, kelju, peršunu i mahunarkama.

Kalcijum

Zaglađuje i omekšava kožu. Njegov nedostatak može izazvati upalu i intenzivirati alergijske reakcije. Zato vodimo računa o pravoj količini mlečnih proizvoda u vašoj ishrani.

Kalijum

Podržava kožu sklonu aknama i prekomernoj suvoći. To će obezbediti sušeno voće, avokado, banane, paradajz, krompir i zeleno lisnato povrće.

Jod

Ako to nije dovoljno, koža će postati gruba, suva i početi da se ljušti. Na kolenima i laktovima, pak, primećujemo tamnu, žuljevu epidermu. Jod se može naći u morskoj ribi, kupusu, spanaću, šparogama i paradajzu. Zapamtite, međutim, da njegov višak može intenzivirati lezije akni.

Silicijum

Podržava nežnu kožu kapilarima, jača i jača krvne sudove, a učestvuje u biosintezi kolagena, poboljšava njenu elastičnost i elastičnost. Kontrolišući rad lojnih žlezda, smanjuje proizvodnju sebuma delujući protiv akni. Njegov izvor su šargarepa, cvekla, krastavci, beli luk, mekinje i heljda. Takođe je vredno zameniti običan crni čaj čajem od konjskog repa.

Cink

To je jedan od najvažnijih mikronutrijenata prisutnih u našem telu. Pomaže koži da održi zdravu boju, sprečava nastanak mitisera i bubuljica, ubrzava proces zarastanja, a učešćem u preradi masnih kiselina, sinteza kolagena i elastina podržava njenu regeneraciju i odlaže starenje. Njegovi izvori su nemasno živinsko meso, ostrige, tvrdi sir, mleko, žumanca, morska riba, orasi, integralne žitarice i mahunarke.

Ne zaboravite hidrataciju

Voda je neophodna za pravilno funkcionisanje celog našeg tela, uprkos činjenici da nema hranljivu vrednost. Odgovorna je za transport hranljivih materija do ćelija i izlučivanje otpadnih proizvoda i toksina. Njen nedostatak ne samo da može izazvati suvoću i nezdrav izgled kože, već i poremetiti rad drugih organa i ozbiljno ugroziti život. Naravno, negazirana mineralna voda je najbolja. Međutim, deo vaših dnevnih potreba za njom možete zameniti biljnim i voćnim čajevima i sokovima od svežeg voća ili povrća.
stock-image-73301501.jpg
Kao što vidite, ono što se nalazi na našem tanjiru je takođe važan element koji podržava svakodnevnu negu naše kože. Imajte na umu, međutim, da, kao što koristite kozmetiku i primenjujete kozmetičke procedure, takođe treba da koristite zdrav razum i umerenost.

Mi se u poliklinici bavimo i ovim terenom, koliko i onim spoljašnjim.
Uz tim dermatologa, nutricionista zajedno i sa doktorima estetske medicine – možete dobiti najbolji mogući rezultat za blistavu, jedru i zdravu kožu!

Zakažite svoj termin i iskoristite sjajnu akciju koja vam olakšava da sebi priuštite izuzetne tretmane koje, verovatno odlažete!

069 11 22 359 ili na office@aesthetica.rs

no replies

Leave your comment